Őrületes webáruház fejlesztés

Ezt a címet most ne úgy értsd, kedves olvasó, hogy valami eszeveszett nagy durranásra kell számítani, hanem én tényleg őrjítőnek tartom ezt a fajta pénz kidobást, és negatív irányba való fejlesztést. Természetesen támogatom a barátomat, akinek ez az ötlete támadt, és szegény webfejlesztő sem tud mit csinálni, de szerintem ő is csak mosolyog az egész ötleten, mert egyikünk sem hiszi azt. Az ötletgazdán kívül – hogy ez a fajta fejlesztés új célközönséget generálna.

Az egyik kedves barátom, aki egy ugyan kezdetleges felületű, de viszonylag jó vásárlóközönséggel rendelkező webshop tulajdonosa, kitalálta, hogy elérkezett az idő egy új webáruház létrehozására. Kezdetben támogattam az ötletét és ajánlottam neki egy végtelenül ügyes, webáruház fejlesztéssel foglalkozó vállalkozót. Részt is vettem az első szóbeli megbeszélésükön, ahol nem csak engem, de a webáruház fejlesztőjét is hidegzuhanyként ért a meglepetés, mert a drága jó barátom nem igazán a felület kezelhetőségén, vagy a szigorúan vett esztétikai élményén, vagy a szolgáltatások bővítésén szeretne javítani. webáruház fejlesztésLegfőbb célja, hogy népszerű celebekkel dobja fel a weboldalát és a hozzá kapcsolódó webshopot, így erre irányult az új webáruház készítés árak után való érdeklődése is.

Nem is tudtam hirtelen, hogy sírjak-e vagy nevessek, de már a találkozón tudtára adtam, hogy ez avilág legnagyobb badarsága, amit csak kitalálhatott. Igaz, hogy nem olyan rossz a webáruháza, de vannak olyan sarkalatos pontok, melyek fejlesztésre szorulnak. Nem gondolom, hogy a termékfotókon történő módosítás elegendő lenne ahhoz, hogy új célközönséget vonzzon be az ember, ráadásul pont nem egy ilyen jellegű módosításra van szükség,ha esetleg a külföldi piacot is szeretné becélozni, márpedig mi más lehet a célja egy itthon egyre nagyobb népszerűségnek örvendő webáruháznak?

Próbáltam terelgetni az általam helyesnek vélt irányba, miszerint az elsődleges cél a többnyelvűség kialakítása, a szállítási és a fizetésiopciók kibővítése, és a felület esztétikai javítása, mely alatt nem az üresfejű celebekkel lefotózott termékképekre kell gondolni. Arról nem is beszélve, hogy a külföldi piac nem is értené, hogy kik azok a bolondozó emberek a termékfotókon, és ezért egy kicsit a hitelességéből és komolyságából is veszítene az ötlet.

Először úgy tűnt, hogy süket fülekre talált a javaslatom, de aztán megláttam a felismerés szikráját a barátom szemében, és elkezdtem reménykedni, hogy mégis csak egy felnőtt ember ül mellettem, nem pedig egy tini korban leragadt hatásvadász valaki. A webfejlesztő egyébként hozzám képest nagyon toleráns és szofisztikált volt, egy percig sem minősítette a leendő ügyfelét, pedig szerintem ő sem vágyott másra, csak hogy a kedves megrendelője észhez térjen. Azért egy grafikusnak, operátornak, webfejlesztőnek sem mindegy, hogy milyen munkához adja a nevét.

Gondoljatok csak bele, ez olyan, mintha az építészmérnök helyett a hozzá nem értő ügyfél rajzolná meg az alaprajzot, és ez alapján összedőlne a ház, ami a köztudatban egyébként a mérnök keze munkáját dicséri. Nagyjából ilyesmi érzés kerülgethette a webfejlesztőt is, de aztán együttes erővel sikerült a barátomat jobb belátásra bírni. Még ha kissé nehézkés is volt az elején.

Azért teljesen nem tudtuk lebeszélni az ötletéről, de már annak is örülök, hogy csak egy két termék esetén ragaszkodik az ilyesfajta termékfotókhoz, valamint, hogy letett arról, hogy a főoldalon és a webshop oldalsávjában is celeb vigyor köszöntse a felhasználót. Kíváncsian várom a webáruház fejlesztés végeredményét, illetve első körben a webáruház készítés áráról szóló egyezségüket, de azt hiszem a fejlesztővel mindent megtettünk azért, hogy a lehető legjobb végeredmény szülessen meg, a kezdeti őrület ellenére is.